Un centenar de persones comparteixen idees i projectes, en la marató d'innovació organitzada pel CEICS

Han estat dotze hores dedicades a aprendre i explorar nous projectes i propostes innovadores consolidades, el dimecres 27 de novembre a l'Espai Tabacalera

InnovAcció ha estat l'acte central del Fòrum CEICS que aquest any porta per lema “ Connectem per crear valor”. A la marató també hi ha hagut espai per començar a definir com a de ser el futur del sud de Catalunya com a regió innovadora. Les activitats del Fòrum es van iniciar el passat 25 de novembre i s'allargaran fins el 4 de desembre.

Des d'un projecte de climatització que no emet gasos d'efecte hivernacle, fins a la fotografia aèria aplicada al patrimoni passant per la salut ambiental, el treball col•laboratiu 2.0 o la selecció de llevats autòctons. Així fins a 30 iniciatives innovadores s'han presentat en el primer dels actes d'InnovAcció, una proposta que ha facilitat el contacte entre persones amb diferents nivells d'experiència en innovació.

D'una banda, un grup d'emprenedors han compartit els seus projectes consolidats amb la resta de participants. De l'altra, una vintena de persones més han explorat les seves propostes de futur amb participants de perfils diversos, que els han ajudat a debatre, qüestionar i col•laborar en el desenvolupament de la iniciativa.

Han près part un centenar de creatius, emprenedors, empresaris, personal amb responsabilitat administrativa, estudiants i professors amb necessitat d'innovar i han interactuat a la Capsa de Música, a l'Espai Tabacalera de Tarragona. A través de diverses activitats, la jornada ha contribuït a establir contactes entre els participants i que hagin trobat oportunitats per crear junts.

A banda d'explorar i escoltar projectes innovadors, tots els participants han debatut en petits grups quines consideren que són les claus que s'han de seguir per aconseguir que el sud de Catalunya esdevingui un territori innovador. S'han treballat algunes propostes, la majoria de les quals passen per posar en valor la riquesa natural del territori; crear una marca; potenciar la sinèrgia entre formació, empresa i inversió; promoure la responsabilitat social i la sostenibilitat, i millorar la coordinació i les sinergies entre la universitat i les empreses. També s'ha coincidit en trencar les barreres de poble i ciutat i treballar com a territori. Aquestes idees es desenvoluparan i serviran també de base per plantejar-se el futur innovador de la regió.

Durant les dotze hores hi ha hagut espai també per als tallers. Se n'han fet quatre: un sobre com els inversors es poden sentir atrets per idees innovadores, un altre sobre eines d'innovació en les empreses, un tercer sobre el pensament sistemàtic inventiu i la metodologia per tenir idees innovadores i un altre sobre les comunitats d'innovació que s'han creat al territori.

Fitxer adjunt: maratoinnovacioceics135.jpg